YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Program Kazanımları
-
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
-
Bilişim teknolojileri ve eğitimde internet ve teknolojinin kullanımı hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgiyi etkin bir şekilde İngilizce öğretiminde kullanabilir
-
Bireyin kendisini geliştirme amacıyla İngilizce öğretimi alanı ile ilgili bilimsel yayınları takip edebilir ve ilgili kongre, sempozyum ve toplantılara katılabilir.
-
Bireyler arası öğrenme farklılıkları bulunduğunun bilincinde olarak dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilir.
-
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi öğretim süreçlerinde kullanabilir.
-
Dil öğretiminde hedef dilin kültürünün de önemli olduğunun farkındadır ve kültürü yansıtacak kısa öykü, şiir, roman vb. edebi eserleri beceri öğretiminde kullanabilir.
-
Dil öğretiminde içsel ve dışsal motivasyonun farkında olarak bu motivasyon türlerini olumlu şekilde kullanabilir.
-
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda yabancı dilde sözel iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
-
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahiptir.
-
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahiptir.
-
Günümüz, çağdaş İngilizce öğretim yöntem, teknik ve teorilerini özümser ve bunları tam ve doğru şekilde uygulayabilir.
-
İngilizce ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zekâ türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
-
İngilizce öğretimiyle ilgili kavram, terim, yöntem, teknik, ilke ve kuramları tanımlar.
-
İngilizce Öğretmenliği alanındaki bilimsel kavram ve yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme becerilerine sahiptir.
-
İngilizceyi uygun ve akıcı bir şekilde konuşarak resmi ve resmi olmayan ortamlarda sunu yapabilir.
-
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi İngilizce öğretiminde kullanabilir.
-
Öğrenci düzeyine yönelik otantik İngilizce öğretim materyal hazırlayabilir.
-
Öğrenci ve içerik düzeyine uygun İngilizce öğretimi için ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
-
Öğrencilerin etkili öğrenme stratejileri geliştirmelerine uygun eğitim ortamı hazırlayabilir.
-
Var olan materyali öğrenci bilgi ve hazır bulunuşluk düzeyine uyarlayabilir ve İngilizce öğretiminde kullanabilir.
-
Yabancı dil öğretimi temel alanları hakkında bilgi sahibidir ve eğitim süresince bunlardan yararlanarak eğitimsel gelişimi sağlayabilir.
-
Yabancı dil öğretiminde, öğrencilerinin İngilizce dilbilgisi, söz dağarcığı, dinleme becerisi, okuma, yazma ve konuşma becerisini doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
-
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.