PROGRAM ÇIKTILARI - PROGRAM OUTCOMES
|
Program Outcomes |
Program Çıktıları |
1 |
Internalize and apply the innovative and modern methods, techniques, and theories to teach English and equipped with the necessary knowledge and skills to apply them into their teaching |
Günümüz, çağdaş İngilizce öğretim yöntem, teknik ve teorilerini özümsemiş, bunları tam ve doğru şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmıştır. |
2 |
Internalize the basic areas of Foreign Languages teaching and utilize the theories and approaches of developmental and learning psychology in order to enable educational development |
Yabancı dil öğretimi temel alanları hakkında bilgi sahibi olma ve eğitim süresince bunlardan yararlanarak eğitimsel gelişimi sağlayabilir. |
3 |
Understand and interpret and evaluate different written texts in a foreign language, they encounter with in daily life |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı yazılı metinleri anlama, yorumlayıp ve değerlendirebilir. |
4 |
Understand and interpret and evaluate different verbal texts in a foreign language, they encounter with in daily life |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir. |
5 |
Communicate orally in a foreign language in different cases and occasions that they encounter with in daily life |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda yabancı dilde sözel iletişim kurabilme becerisi edinmiştir. |
6 |
Create different kinds of texts by using writing process effectively |
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir. |
7 |
Evaluate, apply, and interpret the terms and scientific approaches in the field of English Language Teaching |
İngilizce Öğretmenliği alanındaki bilimsel kavram ve yöntemleri değerlendirebilir, uygulayabilir ve yorumlayabilir. |
8 |
Speak English fluently and accurately; give speeches in informal and formal settings |
İngilizceyi uygun ve akıcı bir şekilde konuşarak resmi ve resmi olmayan ortamlarda sunu yapabilir. |
9 |
Equipped with the information Technologies and computer software and utilize the internet and information Technologies in education effectively |
Bilişim teknolojileri ve eğitimde internet ve teknolojinin kullanımı hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgiyi etkin bir şekilde kullanabilir. |
10 |
Identify the culture of the target language in language teaching and use literary works such as English short stories, poems and novels to teach and develop language skills |
Dil öğretiminde hedef dilin kültürünün de önemli olduğunun farkındadır ve kültürü yansıtacak kısa öykü, şiir, roman vb edebi eserleri beceri öğretiminde kullanabilir. |
11 |
Participate in the congress, symposiums and meetings in the fields and follow the scientific publications in the field |
Kendini geliştirme amacıyla alan ile ilgili bilimsel yayınları takip edebilir ve ilintili kongre, sempozyum ve toplantılara katılabilir. |
12 |
Develop materials to improve language skills, to adopt and evaluate the available materials according to the level, interests and learning characteristics of students |
Var olan materyali öğrenci bilgi ve hazır bulunuşluk düzeyine uyarlayabilir, kullanabilir ve yine öğrenci düzeyine yönelik otantik materyal hazırlayabilir. |
13 |
Aware of the individualistic differences and use language teaching methods and techniques accordingly |
Bireyler arası öğrenme farklılıkları bulunduğunun bilincindedir ve buna göre hareket ederek dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilir. |
14 |
Create an education environment appropriate for the students’ forming effective learning strategies |
Öğrencilerin etkili öğrenme stratejileri geliştirmelerine uygun eğitim ortamı hazırlayabilir. |
15 |
Develop assessment and evaluation tools appropriate with student and their content level |
Öğrenci ve içerik düzeyine uygun ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. |
16 |
Be aware of the internal and external motivation in language teaching and use these motivations types positively |
Dil öğretiminde içsel ve dışsal motivasyonun farkındadır ve bu motivasyon türlerini olumlu şekilde kullanabilir. |
17 |
Have and use the necessary knowledge of understanding and analyzing the concepts and process about language learning |
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanabilir. |
18 |
Have and use the necessary knowledge of understanding and analyzing the structure, features and mechanism of human language |
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi edinmiştir. |
19 |
Consider the age, level of development, interests and learning characteristics of students while planning a course |
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi edinmiştir. |
20 |
Organize activities in foreign language teaching for the students’ use of the skills of English grammar, vocabulary, listening, reading, writing and speaking correctly and effectively |
Yabancı dil öğretiminde, öğrencilerinin İngilizce dilbilgisi, söz dağarcığı, dinleme becerisi, okuma, yazma ve konuşma becerisini doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir. |
ÖĞRETİM PROGRAMI - CURRICULUM
To download the program in PDF format please click here.
To download the course information documents please click here.
Learning Outcomes and Program Outcomes Matrix: Please click here.
Türkiye's Higher Education Qualifications Framework: Please click here(Eng) and here (Tur).