TR | EN
İngilizce Öğretmenliği 2024 Lisans Programı

PROGRAM ÇIKTILARI - PROGRAM OUTCOMES

 

Program Outcomes

Program Çıktıları

1

Internalize and apply the innovative and modern methods, techniques, and theories to teach English and equipped with the necessary knowledge and skills to apply them into their teaching

Günümüz, çağdaş İngilizce öğretim yöntem, teknik ve teorilerini özümsemiş, bunları tam ve doğru şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmıştır.

2

Internalize the basic areas of Foreign Languages teaching and utilize the theories and approaches of developmental and learning psychology in order to enable educational development

Yabancı dil öğretimi temel alanları hakkında bilgi sahibi olma ve eğitim süresince bunlardan yararlanarak eğitimsel gelişimi sağlayabilir.

3

Understand and interpret and evaluate different written texts in a foreign language, they encounter with in daily life

Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı yazılı metinleri anlama, yorumlayıp ve değerlendirebilir.

4

Understand and interpret and evaluate different verbal texts in a foreign language, they encounter with in daily life

Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları yabancı dildeki farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.

5

Communicate orally in a foreign language in different cases and occasions that they encounter with in daily life

Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda yabancı dilde sözel iletişim kurabilme becerisi edinmiştir.

6

Create different kinds of texts by using writing process effectively

Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.

7

Evaluate, apply, and interpret the terms and scientific approaches in the field of English Language Teaching

İngilizce Öğretmenliği alanındaki bilimsel kavram ve yöntemleri değerlendirebilir, uygulayabilir ve yorumlayabilir.

8

Speak English fluently and accurately; give speeches in informal and formal settings

İngilizceyi uygun ve akıcı bir şekilde konuşarak resmi ve resmi olmayan ortamlarda sunu yapabilir.

9

Equipped with the information Technologies and computer software and utilize the internet and information Technologies in education effectively

Bilişim teknolojileri ve eğitimde internet ve teknolojinin kullanımı hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgiyi etkin bir şekilde kullanabilir.

10

Identify the culture of the target language in language teaching and use literary works such as English short stories, poems and novels to teach and develop language skills

Dil öğretiminde hedef dilin kültürünün de önemli olduğunun farkındadır ve kültürü yansıtacak kısa öykü, şiir, roman vb edebi eserleri beceri öğretiminde kullanabilir.

11

Participate in the congress, symposiums and meetings in the fields and follow the scientific publications in the field

Kendini geliştirme amacıyla alan ile ilgili bilimsel yayınları takip edebilir ve ilintili kongre, sempozyum ve toplantılara katılabilir.

12

Develop materials to improve language skills, to adopt and evaluate the available materials according to the level, interests and learning characteristics of students

Var olan materyali öğrenci bilgi ve hazır bulunuşluk düzeyine uyarlayabilir, kullanabilir ve yine öğrenci düzeyine yönelik otantik materyal hazırlayabilir.

13

Aware of the individualistic differences and use language teaching methods and techniques accordingly

Bireyler arası öğrenme farklılıkları bulunduğunun bilincindedir ve buna göre hareket ederek dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilir.

14

Create an education environment appropriate for the students’ forming effective learning strategies

Öğrencilerin etkili öğrenme stratejileri geliştirmelerine uygun eğitim ortamı hazırlayabilir.

15

Develop assessment and evaluation tools appropriate with student and their content level

Öğrenci ve içerik düzeyine uygun ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.

16

Be aware of the internal and external motivation in language teaching and use these motivations types positively

Dil öğretiminde içsel ve dışsal motivasyonun farkındadır ve bu motivasyon türlerini olumlu şekilde kullanabilir.

17

Have and use the necessary knowledge of understanding and analyzing the concepts and process about language learning

Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanabilir.

18

Have and use the necessary knowledge of understanding and analyzing the structure, features and mechanism of human language

İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi edinmiştir.

19

Consider the age, level of development, interests and learning characteristics of students while planning a course

Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi edinmiştir.

20

Organize activities in foreign language teaching for the students’ use of the skills of English grammar, vocabulary, listening, reading, writing and speaking correctly and effectively

Yabancı dil öğretiminde, öğrencilerinin İngilizce dilbilgisi, söz dağarcığı, dinleme becerisi, okuma, yazma ve konuşma becerisini doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.

 

 

ÖĞRETİM PROGRAMI - CURRICULUM

 

To download the program in PDF format please click here.

To download the course information documents please click here.

Learning Outcomes and Program Outcomes Matrix: Please click here.

Türkiye's Higher Education Qualifications Framework: Please click here(Eng) and here (Tur).